
28 lat doświadczenia w biznesie i sprzedaży
Na kompetencje skutecznego doradcy zapracowało 28 lat moich doświadczeń w roli menedżera, konsultanta, trenera i coacha.
Jestem praktykiem biznesu. Zbierałem doświadczenie zawodowe od Handlowca do Dyrektora Sprzedaży włącznie oraz realizując projekty doradcze i szkoleniowe ponad 60-ciu klientów w różnych branżach.
Co determinuje sukcesy projektów doradczych?
1. Sukces firm uzależniony jest od dopasowania strategii do istniejących uwarunkowań rynkowych i celów strategicznych.
2. Z perspektywy „helicopter view” a następnie na poziomie operacyjnym należy oceniać organizację oraz jej obszary do rozwoju, łącząc w realizowanych projektach 3 obszary: istniejące procesy, realizowane projekty oraz kompetencje członków zespołów (wiedza + umiejętności + przyjmowane postawy).
3. Do kwestionowania „status quo” – tego, co sprawnie nie działa w organizacji kluczowa okazuje się menedżerska odwaga. Kwestionuje się wówczas dużo obowiązującej strategii, aż po operacyjne procedury, które w praktyce okazują się nieefektywne. Otwarcie na konstruktywną krytykę jest domeną dojrzałości menedżerskiej, jej brak natomiast jest wąskim gardłem na etapie definiowania potrzebnych w organizacji zmian.
4. W większości firm definicja wewnętrznej komunikacji sprowadza wyłącznie do rozmów, spotkań, korespondencji mailowej i rozmów telefonicznych. Należy ją rozszerzyć o standardy pracy, obowiązujące procedury, regulaminy, obieg dokumentów aż po systemy decyzyjne. Organizacje osiągające sukcesy posiadają efektywną komunikację we wszystkich obszarach ich funkcjonowania. Komunikacja znajduje się wszędzie – w każdym procesie, w każdej procedurze, w każdej formie relacji z klientami zewnętrznymi i wewnętrznymi.
5. Nawet najlepsze plany naprawcze kończą się porażką, gdy w zespołach brakuje odpowiedzialności, wysokiego zaangażowania i konsekwencji w procesie wdrażania tychże planów. Obowiązek utrzymania tych cech wśród pracowników to obowiązek każdego Menedżera.

Zróbmy razem krok do przodu!
Potrzebujesz konsultacji?
Rodzaje procesów doradczych
1. Kompleksowe układanie organizacji sprzedażowych do poziomu wysokiej rentowności.
2. Budowanie od podstaw organizacji sprzedażowej (nowe Działy Sprzedaży).
3. Budowanie i wdrażanie strategii sprzedaży.
4. Eliminowanie w organizacjach sprzedażowych wąskich gardeł.
5. Rekrutowanie i wdrażanie do pracy handlowców, pracowników Customer Care i Menedżerów Sprzedaży.
6. Podnoszenie kompetencji sprzedażowych pracowników całej organizacji sprzedaży na wysoki poziom.
7. Budowanie i wdrażanie standardów i procedur sprzedażowych.
8. Budowanie i wdrażanie w Działach Sprzedaży KPI’s (Kluczowych Wskaźników Efektywności).
9. Budowanie i wdrażanie Modeli Kompetencyjnych dla pracowników Działów Sprzedaży.
10. Budowanie i wdrażanie systemów premiowych/motywacyjnych dla pracowników Działu Sprzedaży.
11.Rekrutowanie specjalistów i Menedżerów (do poziomu C-Level włącznie).
12.Podnoszenie kompetencji menedżerskich na wysoki poziom.
13.Indywidualna menedżerska efektywność osiągana dzięki sesjom „Hybrydowego Modelu Rozwojowego”, składających się z połączenia 3-ech metodologii pracy z menedżerami: mentoring
+ coaching + trening.
14.Budowanie w organizacjach Nowej Kultury Menedżerskiej, skutkującej wzrostem motywacji, zaangażowania i wydajności pracy.
15.Budowanie i wdrażanie w organizacjach Modeli Kompetencyjnych.